غربالگری غیرتهاجمی پیش از تولد NIPT :

غربالگری غیرتهاجمی پیش از تولد NIPT :

در کلینیک ها انواع مختلفی از آزمایشات غربالگری غیرتهاجمی پیش از تولد انجام می شود که در نگاه اول بسیار مشابه یکدیگر می باشند و تصمیم گیری برسر اینکه کدامیک برای شما مناسب است را بسیار مشکل می نماید.

بسیاری از آزمایشات NIPT از نظر صحت،میزان ردیابی ثبت کاذب به یکدیگر شبیه می باشند.اختلاف این آزمایشات بیشتر در مواردی است که مورد غربالگری قرار می دهند.زمان جوابدهی، میزان تکرار آزمایش و نیز متناسب بودن آن با نوع بارداری شما می باشد.

زمان جوابدهی :

انتظار برای نتایج آزمایش غربالگری برای شما و خانواده شما بسیار پر تنش و استرس زا می باشد.با روش Premaithahealth  موفق به ارائه جواب از طریق مرکز درمانی شما در کوتاهترین زمان ممکن می باشیم.بخش عمده ای از آزمایشات Premaithahealth در کمتر از 14 روز کاری از زمان دریافت نمونه انجام می شوند.

میزان تکرار آزمایش :

آزمایشات NIPT همیشه قادر به ارائه جواب از نمونه های خون نبوده و ممکن است نیاز به تکرار آزمایش باشد.روش Premaithahealth  یکی از روش هایی با کمترین میزان تکرار می باشد.دراین زمان نمونه مجدد ممکن است مورد نیاز باشد و هزینه اضافه ای دریافت نمی شود.

دوقلوها :

آزمایش Premaithahealth برای بارداری های دوقلو نیز مناسب می باشد.بااین وجود در موارد دوقلوهایی با دو کیسه جنینی مختلف (دی کوریونیک) اظهار داشتند که حساسیت آزمایش از <99% به حدود 95% کاهش می یابد.در نتایج با خطر بالا آزمایش غربالگری قادر به مشخص نمودن جنین مشکل دار بوده و نیاز به آزمایشات بیشتر خواهد بود.

IVF ، بارداری با رحم جانشین و تخمک اهدایی :

روش Premaithahealth برای IVF و بارداری با رحم جانشین و تخمک اهدایی مناسب می باشد.روش Premaithahealth با درنظر گرفتن سن اهداکننده تخمک در زمان اهدا و نه سن مادر برای ارائه غربالگری درست تری از نتایج بهره می برد.

موقعیت :

روش Premaithahealth روش غربالگری مورد اطمینان از انگلستان بوده و تفسیر نمونه بیماران در آزمایشگاه بالینی واقع در شهر منچستر انجام می شود.علاوه براین شبکه ای از آزمایشگاه های  Premaithahealthدر سراسر اروپا ، خاورمیانه و آسیا اقیانوسیه در دسترس می باشد.

میزان کروموزوم جنینی :

بعضی از خانم های باردار میزان پایین تری از DNA جفتی را در خون خود دارند که این موارد میزان پایین کروموزوم جنینی نامیده می شود.این مسئله می تواند به دلایل متفاوتی باشد.برای مثال خانم هایی با وزن بالا ، حجم خون بالاتری داشته و به سبب رقیق شدن DNA جفتی آزاد در پلاسما مادر می شود.بعضی از آزمایشات NIPT از حساسیت خوبی برای ارائه نتایج درست در نمونه هایی با میزان کروموزوم جنینی پایین برخوردار نمی باشند.روش Premaithahealth  دارای نرم افزاری سازگار بوده که قادر به ارائه نتیجه درست برای نمونه هایی حتی باکمتر از 2% کروموزوم جنینی می باشد.

کیفیت :

بر خلاف سایر آزمایشات NIPT ، روش Premaithahealth روشی معتبر دارای CE و IVD  می باشد که نشانگر دارا بودن استاندارد هایی سختگیرانه برای ارائه آزمایشاتی مطمئن و با کیفیت بالا می باشد.

نحوه دسترسی به تست فوق در کشور ایران :

آزمایشگاه مانا تهران

تهران،خیابان کریم خان زند،خیابان ایرانشهر،نرسیده به خیابان طالقانی،پلاک 150 طبقه اول